View Single Post
Old 24-06-2013, 21:07   #17
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Re: Kan SAS + Finnair bli sant?

Selvsagt best om CPH nedlegges som SAS IC-hub, og restene deles mellom OSL og ARN/HEL. Da hadde det blitt slutt på den lange omveien fra omtrent hele Skandinavia uansett om man skal til Kina, Japan eller USA. CPH har utspilt sin rolle for lenge siden, og restene kan deles mellom EK, QR, TG og DL.

Quote:
Originally Posted by Fysikeren View Post

Derudover er de passagerer vel stadig ligeglad med, om de stiger om i København eller Oslo/Helsinki. Men hvis ruten fra den polske provins ender i København, og flyet til San Francisco udgår fra Oslo, så flyver man nok med Lufthansa i stedet.
Litt selvmotigelse her? Man er likegyldig hvor man bytter fly, men må man via OSL så flyr man heller med LH?
Vet ikke om du har sjekket kartet, men WAW-OSL-SFO er nøyaktig like langt som WAW-SFO. Dvs at hvis man skal fra den polske provins til SFO så vil alle andre mellomlandinger enn OSL føre til en omvei.
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 24-06-2013 at 21:13.
Dag Viking is offline   Reply With Quote