Hei!
Fruen benytter sitt
SAS AmEx companion platinum ufattelig mye gjennom arbeidet sitt som avd.sjef, og nå ha vi ikke mindre en to opptjente companion ticket's som venter på oss.
Jeg er som dere, over snittet luftfartshappy, og trykker
SAS til mitt bryst, Dessverre er jeg bare
EBB, og dette trass i at jeg har flydd
SAS noe sinnsvakt mye da min datter bodde i Bodø og jeg i Tromsø, og hun var 60-40 fordelt. Alle turer opp og ned mellom
ENTC-
ENBO gikk med Scandinavian, men dette var før AS Norge ga tommelen opp igjen for EB-poeng innenriks.
http://flightdiary.net/Ambu113
Både jeg og Runa ville forøvrig vært
EBG-kunder, men nei. Så nå jobber jeg mot
EBS-status. Uansett, min flotte frue sitter i skrivende stund på 98.000 poeng, med ytterligere 22.000 på vei. Etter en kjapp oversikt på "Minde sider" så kommer vi oss overalt der
SAS flyr på buisiness, men det er jo ikke så lett og få dette til å klaffe. Vi vurderte
KSFO i september, men da var det intet ledig hos SK, iflg hun på telefonen var det sågar intet ledig i hele Star Alliancesystemt, noe jeg syntes var merkelig. Alle datoer vi dro frem far hatten lot seg ikke gjennomføre med SK eller andre partnere, hverken på coach eller buisiness. Det var mere som å bestige ett fjell.
Jeg er godt bereist, jeg kan et og annet triks mtp fly, reiser, etc. Men akkurat nå er jeg blank, når vi brukte companion til Tokyo med SK i 2012 var det ingen problem. Men nå er det vanskeligere å få seg en companion ticket enn det er å føde en 10 kg murstein på tvers.
Så håper alle dere orakler kan avhjelpe her, tips-triks, et og annet hint! Være seg om du er
EBB-
EBS-
EBG eller kors i taket, Pandion. Er det blitt pokker så vanskeligere å erverve seg companion etter at SK gikk litt økonomisk skeis, eller har jeg bare bommet på alt, absolutt alt av datoer vi kan reise på. Helst vil jeg fly med LH fra
OSL-
FRA-
SFO ->
SFO -
FRA-
OSL, og da i denne fagre A380 de bruker. Noe jeg og fruen hadde gleden av i 2011 på coach, og selv der var det gøy-gøy-gøy.
Så få høre hva dere mener, være seg rute, klasse, selskap, pålegg på blingsen.
Eric.