View Single Post
Old 19-06-2013, 01:25   #6
fjasebase
ScanFlyer Gold

Default Re: Should have stayed home

17/6
DL679
2040 (2330)
B757-200
N658DL
Seat 20F

Fikk economy comfort på denne flighten. Samme greia, litt mer plass til armer å bein. Hadde en treseter for meg selv. Den nye avgangstiden klokken 2300 ble 2330 før hjulene rullet.

Klar for avgang

Taxet i sneglefart bak en 747 nedover (igjen, for spesielt interesserte) TWY L. Tok oss 20 minutter å komme nesten ned til 27R. Da begynte alle, inkludert crewet å bli meget klar for å bli ferdige med dagen. Selvfølgelig kunne jo ikke dagen ende så bra. Brått svingte vi til høyre på L16, før det ble en ny høyre inn på M. Deretter kom herremannen i front på anlegget. "This is the last thing I would want to tell you now, but we have a mechanical problem, so we are going to have to go back to the gate and check it out". Jaja, var bare det som manglet på denne turen, tenkte jeg stille for meg selv. Tilbake ved gate rett over midnatt, der 4 mekanikere stod å ventet. Videre ble det forklart at det var en indikasjon på at en bleed air valve ikke var samarbeidsvillig denne kvelden. De kunne normalt fly med 1 ute av drift, men ikke denne kvelden, siden det var icing conditions på veien.

0045 var problemet løst, og hjulene rullet igjen. Denne gangen via E til 26L.

Taxet forbi hangarene til Delta på veien

Ingen ventetid denne gangen, og vi var i luften klokken 0100. Cola og pretzels som vanlig på denne korte flighten til Daytona. Landed klokken 0200, og kunne se lyne kraftig rett sør for Daytona

Vel hjemme halv 3 på morningen, fly forbanna på Delta, været og ikke minst Atlanta, en flyplass jeg har blitt lommekjent på, mot min vilje.

Har lært 2 ting i løpet av helgen.

- Skal aldri reise ID i USA igjen, og spesielt med Delta. Makan til standbylister skal du lete lenge etter

- Skal aldri igjen til Atlanta. For all del, flott flyplass, men når de stenger hver ettermiddag på grunn av litt regn blir alt ganske håpløst.

Da gjenstår det å takke for følget hvis du har giddet å henge på helt til slutt
fjasebase is offline   Reply With Quote