Quote:
Originally Posted by Superhai
Flyets registreringsland er utgangspunktet for jurisdiksjon.
|
Jeg vil tro det gjelder en del områder vedr. flytekniske ting som
AOC, men ikke på alle områder.
Quote:
Originally Posted by tackle55
Ja, det mener jeg. DY har selv hevdet at når de nå har irsk registrering på flyene, så er det irsk lovverk som gjelder. Da burde de i alle fall kunne følge norsk lovverk på sine norsk registrerte fly! Eller synes du at DY skal kunne bruke det lovverket som passer dem selv best fra sak til sak???
|
A340en er hverken operert av Norwegian eller på norsk register, om vi skal spikke fliser.
Quote:
Originally Posted by Superhai
Loven sier "i Norge" og da begynner loven å bli uklar når man har havnet forbi Skagerak - det er nok lett å argumentere at man ikke befinner seg i Norge lenger. Likevel synes jeg at et selskap som kaller seg Norwegian bør akseptere norske penger.
|
At de av servicemessige årsaker burde akseptere kontanter i enkelte tilfeller er vel de fleste enige om, men det er et stykke derfra til å påstå de bryter norsk lov.
Men jeg er ingen jurist, jeg bare leser det som står i loven og velger å tolke det dithen at Norwegian er på rett side av loven enn å skrike ut om at de er lovbrytere (...inntil det motsatte er bevist osv.)