View Single Post
Old 10-06-2013, 21:48   #39
Fjordheim
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Haugesund
Posts: 339
Default Forsinkelse med SK/WF

God kveld forumister,

På min første av 7 flighter i forrige uke så ble jeg(vi) forsinket 12 timer (6 timer ut fra HAU; 12 timer totalt til destinasjon). Har sendt mail til SAS (via customer service på nettet) om dette men ikke fått noe svar. Har jeg(vi) krav på noe som helst her utover den voucheren på NOK 200 for mat og drikke samt det nødvendige hotelloppholdet ved Kastrup fordi vi ikke rakk vår videreforbindelse?

Har forsøkt å lese den EU forordningen som regulerer dette, men den er jo så tvetydig for å si det mildt

Jeg er rimelig «grønn» her, rett og slett fordi jeg har vært heldig gjennom mange år og stort sett sluppet unna lange forsinkelser.

Bagasjen forsvant selvsagt også. Og det å gå i møte med en viktig kunde dagen derpå med «gamle» klær er ikke noe særlig det heller,etter sånn ca. 1 time forsinket oppmøte.

Hvor lang tid må man påregne før man får svar fra SAS Customer Service?

For ordens skyld; jeg er vanligvis veldig fornøyd med både SAS og Widerøe (som sto for turen fra HAU til CPH, men informasjonen fra SK på Helganes står til stryk minus dessverre).

Og for ordens skyld atter en gang; crewet fra WF var eksemplariske, og tilbød "free bar" på strekket til CPH når vi omsider tok av (hjelper jo det). Og kapteinen fra Trøndelag et sted beklaget veldig (flaut var ordet han brukte)

Mvh
Fjordheim

PS! Årsaken til den første forsinkelsen var en indikasjon på en en feil med den ene motoren på Q400’en fra HAU til CPH DS!
Fjordheim is offline