God kveld forumister,
På min første av 7 flighter i forrige uke så ble jeg(vi) forsinket 12 timer (6 timer ut fra
HAU; 12 timer totalt til destinasjon). Har sendt mail til
SAS (via customer service på nettet) om dette men ikke fått noe svar. Har jeg(vi) krav på noe som helst her utover den voucheren på
NOK 200 for mat og drikke samt det nødvendige hotelloppholdet ved Kastrup fordi vi ikke rakk vår videreforbindelse?
Har forsøkt å lese den EU forordningen som regulerer dette, men den er jo så tvetydig for å si det mildt
Jeg er rimelig «grønn» her, rett og slett fordi jeg har vært heldig gjennom mange år og stort sett sluppet unna lange forsinkelser.
Bagasjen forsvant selvsagt også. Og det å gå i møte med en viktig kunde dagen derpå med «gamle» klær er ikke noe særlig det heller,etter sånn ca. 1 time forsinket oppmøte.
Hvor lang tid må man påregne før man får svar fra
SAS Customer Service?
For ordens skyld; jeg er vanligvis veldig fornøyd med både
SAS og Widerøe (som sto for turen fra
HAU til
CPH, men informasjonen fra SK på Helganes står til stryk minus dessverre).
Og for ordens skyld atter en gang; crewet fra WF var eksemplariske, og tilbød "free bar" på strekket til
CPH når vi omsider tok av (hjelper jo det). Og kapteinen fra Trøndelag et sted beklaget veldig (flaut var ordet han brukte)
Mvh
Fjordheim
PS! Årsaken til den første forsinkelsen var en indikasjon på en en feil med den ene motoren på Q400’en fra
HAU til
CPH DS!