View Single Post
Old 03-06-2013, 23:49   #20
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Levetid og utskiftning SAS sine 737-600?

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
Men hvor stort er bohovet får fly i størrelsen 100-120 når man har 140 seters B73G? Hvilke ruter i Norge og Sverige(det er jo tross alt her de er stasjonert) passer bedre med en 120 seters kontra en 140 seter?


På alle avganger der det er 0-135 passasjerer (CS300 er 135 pax i en standard-konfigurasjon) Man sparer temmelig mye drivstoff hvis man slipper å dra rundt på de ekstra tonna som en NG medfører kontra f.eks en CS.

En framtidsrettet flåte på Kastrup kunne f.eks vært CS100, CS300, 320NEO og 321NEO. Da ville man få de mest optimale individene i hver størrelse (110, 135, 164, 199 , oppgitte tall fra wiki)
Det krever selvsagt en flåte av en viss størrelse for å få det til å lønne seg, men med høy oljepris blir antallet flyindvider lavere.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote