View Single Post
Old 31-05-2013, 12:39   #1
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

SAS 05400 og endring av billetter.

Jeg hadde glemt å booke bilett hjem i går. Når jeg kom på flyplassen var det bare 50min til avgang, så da var det bare å gjøre som vanlig; booke på neste fly og endre til riktig avgang. Så langt alt vel. Gikk til skranken for å få hjelp, men hun som sto der visste ikke hvordan det skulle gjøres, så da ringte jeg heller 05400 for hjelp. Da startet morroen.

Det viste seg da etter hvert at det ikke var tilstrekkelig med en gyldig billett i C-klasse registrert på mitt Eurobonuskort. Han måtte også ha mitt TPI nummer (hvem går rundt med det i hodet?). Siden jeg ikke husket det, så måtte han ha en sikkerhetskode. Hvor finnes denne, noen som vet?

Enden på visen var at jeg ikke fikk endret min billett og ble skikkelig snurt (sa sikkert noen ord jeg ikke burde sagt). Prøvde da en annen skranke og han hjalp meg, selv om da egentlig innsjekk var stengt. Han måtte bare hente manualen siden det var 6 måneder siden sist han hadde endret billetten til noen (ikke mange avgangene fra EVE som kjent), og jeg kom med flyet mitt.

Spørsmålet mitt er da selvsagt: Har det vært noen nye produktfremmende endringer i det siste som jeg ikke har fått med meg? Nå kan man jo som kjent ikke lenger bare gå rett til gate og få endret avgang. Om man da heller ikke kan ringe 05400 for å få endret avgang, så begynner det å bli temmelig bortkastet med fleksible billetter!
Hickok is offline   Reply With Quote