Quote:
Originally Posted by sastech
Vel, nå er det ikke der problematikken ligger. Du skal så vidt klemme for å se flow. Mens så har vi seeeelvsagt noen som absolutt skal holde disse inne. Det er først da vi må bytte...
Nå husker jeg ikke i farta hvor store flaskene er. Men både CL og NG har lik størrelse. Ihvertfall i vår flåte.
|
Nå er praksisen med å holde testknappen inne i 5 sekunder noe som gjøres av hensyn til å teste at det ikke er trykkfall på oksygensiden, da det indikerer et oksygensystem som ikke fungerer som ønsket. Det er ikke noe vi gjør for å være jævlige med mekanikerne som må ut å fylle på oksygen.
Fra vår
FCOM 1:
Quote:
Oxygen .................................................. ................................Test and set
Note the crew oxygen pressure.
Oxygen mask – Stowed and doors closed TEST/RESET switch – Push and hold
Verify that the yellow cross shows momentarily in the flow indicator.
Regulator selector – Rotate to EMER
Continue to hold the TEST/RESET switch down with the regulator selector in the EMER position for 5 seconds. Verify that the yellow cross shows continuously in the flow indicator.
Verify that the crew oxygen pressure does not decrease more than 100 psig.
If the oxygen cylinder valve is not in the full open position, pressure can:
• decrease rapidly, or
• decrease more than 100 psig, or
• increase slowly back to normal
Release the TEST/RESET switch and rotate the regulator selector to 100%. Verify that the yellow cross does not show in the flow indicator.
Crew oxygen pressure - Check.
Verify that the pressure is sufficient for dispatch.
|
Vi har forøvrig 114/115 cu ft flasker ombord i Ryanair sine 737-800 maskiner.