View Single Post
Old 24-05-2013, 18:30   #18
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Nice - hotelltips? Aktiviteter?

På denne delen av kysten foretrekker jeg Juan les Pins. Det er sandstrand, mer kompakt, livlig og ungdommelig by.

Isbaren Pam Pam med brasiliansk show svingte det i alle fall av før, men det er flere år siden jeg har vært der nå.

Har selv prøvd å kjøre gjennom og parkere i Monaco og kan ikke anbefale det, ta heller toget. Det kan være litt show å få med seg vaktbyttet ved slottet, ikke langt fra det oseanografiske museet.

Innover i landet kommer man til Gorge de Verdon som er Europas svar på Grand canyon. Imponerende å se ovenfra med klatrere som rappelerer seg ned overheng fra rett ved veibanen for å klatre opp igjen på topptau.

I Lac du Sainte-Croix er det badested hvor man kan leie padlebåt eller kano for å ta en tur opp elven nederst i canyonen, det er også severdig. Det er også enkelte som "buldrer" i området så pass dere for folk som faller i vannet.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 24-05-2013 at 18:33.
robertaas is offline   Reply With Quote