(SAS) KLM Business AMS-OSL
Man kan bli sint og sur, men det blir jeg egentlig sjelden av sånt. Jeg har dr**ti på draget og sånn er det. Jeg jekker en brus, setter meg i senga og ringer +4791505400.
Lé booking
En hyggelig Svenske forteller meg at reisen ikke kan kanselleres, men den kan flyttes til... Jah... 28. August? Da skal jeg sikkert til Amsterdam igjen?
Slik blir det og jeg har oppnådd delmål 1, nemlig å få utsatt sorgene. Det var en
TPC booking, så da kan jeg evt plukke opp regningen senere. Senere er mye bedre enn nå, sier jo f.eks OppFinans, så det må man jo bare stole på.
Delmål 2 er å komme meg hjem til Norge. Amsterdam er en fin by altså. Det er ikke det. Men jeg var ikke så veldig klar for å bli her lenger denne gangen.
Hadde lagt igjen alt av computere hjemme (for en gangs skyld) og samtidig glemt mobillader. Mobilen var nesten tom for strøm så det utelukket massive søk. Det ble bare å hive seg over ebookers sin, faktisk ganske utmerkede, app!
Valget falt noe motvillig på et flyselskap jeg har boikottet siden en trang tur til
MEX i 2007 - KLM. Jeg er såpass sta at jeg t.om hadde en arbeidskontrakt der KLM (sammen med Ryanair) ble skriftlig utelukket som transportform.
Men jeg var altså i Nederland, og som de sier;
"When you are in the Dutchess, do as the Dutch would do" .
Det ble altså KL1147 kl 14:45 fra
AMS-
OSL i Business. Det var noe slikt som GBP468 i eco og GBP690 i business, så jeg valgte sistnevnte siden jeg ikke har prøvd det før. Kantine og Fast Track fristet også. Hadde oppdragsgiver betalt ville det selvfølgelig vært uaktuelt, men det er ikke deres feil at jeg ikke klarer å stå opp. Når jeg betaler selv er forskjellen ikke såååå stor.
Radisson har shuttle buss til
AMS, og denne går hver 30 minutt. Den er gratis (whoop, whoop). Sjekket inn i automat i Sky Priority området til KLM. Synes det er bittelitt klønete merket etter innsjekk. Type hvor som er Schengen og non-Schengen, så jeg gikk feil først.
Lé kantine
Til slutt kom jeg igjennom security uten kø og inn på KLM kantina. Var sulten som en ulv, og det var plenty frokost. Skikkelig bra faktisk. Valget falt denne gangen på: en av hver av alt.

Etterfulgt av: to av hver av litt

Det smakte riktig godt faktisk. Noe som sikkert var skyldtes midlertid feil på oppvaskemaskin, var at ca 50% av tallerkner og bestikk var skikkelig skittent. Så man måtte sjekke nøye eller gi beng. Jeg sjekket nøye.
KLM kantina i seg selv har veldig komfortable stoler (i motsetning
SAS kantina på
AMS) og strøm ved hvert sete. Internet er beinraskt og hele kantina føltes stor og åpen.
Jeg vil faktisk gi kantina en terningkast 5. Det som trakk ned var litt kleine bobler og en ultra-klein hvitvin som het "WW". Regner med at det står for Willy Walsheller noe.
Rødvinen var derimot fin-fin, så jeg slafset i meg litt av den.

Om noen lurer på hvordan jeg fikk tatt bilder uten strøm på mobilen, så er svaret at de solgte ladere på
AMS. Ka-ching!
Etter et stykke tid tasset jeg til gate der fuglen til høyre skulle ta meg til Oslo. En 738. Den til venstre er jo mye kulere, men den skulle ta noen andre et annet sted.

Selve flighten kommer imorgen, for nå vanker det et glass vin.