View Single Post
Old 15-05-2013, 14:32   #12
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Ny artikkel om flypriser og gebyrer

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
Men artikkelen tar jo opp denne problematikken da bagasje er noe de fleste likevel skal ha, og de skal gjerne betale for reisen sin med plastikk også.
Kredittkort, ja, men er det nå slik at de fleste skal ha bagasje? Mulig jeg er veldig atypisk, men på korte turer så har jeg aldri innsjekket bagasje.

Quote:
Men jeg hopper ut av diskusjonen igjen, for syns det er en litt tullete diskusjon. Tenkte bare å påpeke at SAS ikke reklamerer med 0,-, men med 0,- pluss skatter og avgifter.
Det kundene er opptatte av er totalprisen de ender opp med å betale. Få er nok spesielt godt orienterte om hvor høy "skatter og avgifter" kan være på en flybillett. Når et selskap annonserer med hele Norge fra 499,- så vil jeg tro at man blir litt overrasket når man skal bestille en 0,- billett til barnet og ender opp med å betale nesten 500,- for en t/r-reise. I så måte er SAS sine annonser like godt egnet til å forvirre som manglende fokus på alle tilleggsgebyrene som kan komme hos FR, DY osv.

Jeg synes det er flott at det er fokus på hva man rent faktisk må betale, men da må kritikken ramme alle som bidrar til å gjøre prisbildet uoversiktlig.

Last edited by TOS; 15-05-2013 at 14:38.
TOS is offline   Reply With Quote