View Single Post
Old 10-05-2013, 07:32   #12
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Default Re: Det kunne ha gått riktig så gale - Cateringtralle kom "flygende" bak i kabinen!

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
For det første - en cateringtralle vil akdri trille i rett linje ned nmidtgangen - den er altfor ustabil. Så faren for at den skal fortsette bakerst i stor fart er null. Men faren på skade på passasjerene langs midtgangen er høyst reell ...

På den annen side er disse trallene sikret med klaffer og hjulene skal være låst. Slikt skal ikke skje. Hvordan det skjedde blir vel bare spekulasjon ...

Men alle som har flydd Tupolev har vel opplevd dette? :
Vel for å være helt konkret så må vel dette ha skjedd fordi en i SAS crewet ikke har gjort jobben sin. Uavhengig om det er catering el crewet selv som har satt på plass trallene så er det crewet sin plikt å sikre at slikt ikke skjer.
Og jeg kan gjerne være enig i at det skal mye til for at en slik vaklevoren tralle skal fortsette helt ned til bakre galley uhindret men farepotensialet er absolutt tilstede for at dette skal kunne skje(og her har altså trallens ferd forårsaket skader allerede på rad 2).
På min gamle arbeidsplass måtte vi stille med kake når vi hadde tabbet oss ut. Aner ikke hvordan dette er i SAS men at noen har tabbet seg ut tror jeg er meget sannsynlig.

Fra min far som fløy endel innenriks i datidens Sovjetunionen(Yakolev, Ilyshin og Tupolev)har jeg hørt om løse sauer i midtgangen(hadde slitt seg). Tror ikke det var noen stor sikkerhetsrisiko som feks ei løpsk tralle men heller et eksotisk innslag..

Og til Gygrid: Ja jeg også tror denne tråden hadde vært full av innlegg hadde dette skjedd feks med Ryanair el med DY.