Quote:
Originally Posted by branserud
The loans related to these aircraft will be transferred to Widerøe ...
|
Hmmmm ... jeg stusser litt om hva nöyaktig i virkeligheten ligger bak denne "clausuren" i overenskommelsen ? Hvorfor tok sluttforhandlingene sä lang tid ? Hvor mange "Letter Agreements" er blitt signert pä siden av hoved-kontrakten ? Og hva inneholder isäfall disse ? F.eks. i kommende är, hver gang en flybillett utstedt av Wideröe forärsaker mellomregnskap mellom WF og SK, hvor stor rabatt fär WF pä den servicen de evntlt kjöper av SK, när sistnevnte stär som underleverandör til WF's kunde ? Uten at jeg her mener ä antyde at slike "Letter Agreements" kan eksistere, teknisk kan mellom-regnskap mellom to "consenting Entities" kokes til ä ettergi gjeld uten at det synes for third parties. Svenske kontrakts-forhandlere er spesielt flinke til ä ordne med slike detaljer ... ? Videre er Wideröe's Unions tydeligvis blitt nervöse ang. Pensjons-ordningene da i en annen träd det er snakk om WF-streik fra Onsdag ... hvor nöyaktig stär disse ordningene bokfört : i WF's böker eller til hvilken grad stär noen av forpliktelsene i
SAS' böker (piloter, bakkemannskaper, kabinpersonale ?). Pensjons-siden av forhandlingene i "salget" er noe täkelagt, synes jeg ?