Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller
Den egentlige pris betalt for 80 % aksjepost er altsä (2,000 - 600 = 1,400 minus bokfört rest-verdi i SAS' aktiva av 10 stk. Dash-fly, estimert til 600 MNOK, hvem vet bedre tall ?) = netto 800 ? (to be confirmed) MNOK = peanuts ... Hvis pä toppen av dette SAS har beholdt resterende gjeld pä Dash-flyene i egne böker, ble Wideröe rett og slett gitt bort. Hva var poenget, Rickard Gustavsson ? Hatten av for Investor-gruppen ! Hvor ble det av med Braathen, dette hadde vaert noe for ham ! Tipper pä at hele pakken (som tydeligvis er kommet under politisk kritikk) blir solgt videre umiddelbart, til en fet merverdi !
|
The loans related to these aircraft will be transferred to Widerøe.
-------------
fra
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2608127.ece
Utover Torghattens 255 millioner og Fjord1s 170 millioner, blar Nordland fylkeskommune opp 75 millioner.
Det var i går at det ble kjent at investorgruppen kjøper 80 prosent av selskapet, mens
SAS foreløpig beholder de resterende 20 prosentene.
Langt fra to milliarder
Men siden
SAS antagelig får mesteparten av salgsbeløpet, er Widerøes egenkapital priset til maksimalt 625 millioner kroner, skriver DN.