Jeg fikk som sagt kjøpt meg en billett med S-bahn inn til byen. Knotet litt med automaten (eller: jeg knotet ikke, automaten var knotete), da en lokal lurte på "City center?" "Yes". Så gjorde han to kjappe trykk, og hele automaten var over på tysk, og jeg var i ferd med å kjøpe et dagskort til 11 EUR. Ehm, akkurat.
Mannen forsvant, og jeg begyne på nytt. Prøvde meg igjen på en enkeltbilllett, og så at den faktisk kostet litt over 10 EUR, så da endte jeg med dagskortet, sånn jøstinkeis

. Det skulle vise seg å lønne seg.
Fikk vel også betalt til slutt, etter å ha prøvd hele kortstokken med VISA- og Mastercard. Har generelt hatt problemer med kortene mine på disse automatene, men hadde flaks i går.
Linjene S1 og S8 betjener flyplassen, men går hver sin veg inn til byen. Jeg hoppet på det første toget som kom.. Husker ikke nummeret, men det var den som ankommer byen vestfra (den andre kommer inn til byen fra øst). Kom meg av på Marienplatz, og der var det mye folk!!
Siden jeg her var i en "slags transfer" var planen lunsj. Jeg gikk for det kjente, kjære, Hard Rock Cafe.

Salat, siden jeg fortsatt kjente frokosten.

Sjokoladeis er det alltid plass til!
Hadde så passe god tid, og fant vegen mot Hauptbahnhof. Da jeg kom til det som var siste S Bahn-stasjonen før Hauptbahnhof, var det bare så uendelig mye folk mellom meg og stasjonen, at jeg heller forsvant under bakken og tok toget bort. Vil tippe det var omtrent som t-banen fra Stortinget til Nationaltheateret
Der inne var det å slappe av en drøy time i Deutsche Bahn sin lounge.