Så der. Nymatet og nydusjet, på plass i et land jeg ikke har overnattet i før -og jaggumeg fikk jeg ikke enda et nytt, uplanlagt land på lista i dag
For å fortsette: Jeg hadde våknet på Hilton Paddington, og hadde noen timer til overs i London. Først ble kofferten plassert et sted i London, så ble det en liten tur innom
HMV i Oxford Street, før jeg ville ha lunsj. Jeg bestemte meg for å se om Hsard Rock hadde noe ledig bord, og jaggu hadde jeg ikke flaks! Verten i døra pekte på et lite bord inntill veggen utendørs, og sa "it's yours if you want it", så jeg tok det, og "a young lady" skulle komme å ta i mot bestilling.
Carol dukket opp, og det ble tidligere nevnte bringebærmojito, og en kyllingsandwich, etterfulgt av en sjokolademousse.
Hele tiden mens jeg satt der, kunne jeg observere alle som kom etter meg, og fort måtte vente 20-45 minutter på bord
Da maten var spist, var det på tide å komme seg tilbake til der kofferten var, men først dro jeg innom her:
Der slo jeg i hjel litt tid, før jeg så gikk for å bunkre et par flasker av et innmari godt vann med sitronsmak jeg hadde kjøpt tidligere på dagen, samt hente kofferten på oppbevaringskontorret. Her, da jeg begynte å få litt dårligere tid enn jeg følte komfortabelt, havnet jeg like godt bak en gjeng nordmenn som skulle oppbevare kofferter. Så skulle de pakke om litt, og så skulle de synes at det var dyrt, også.... så ble jeg vinket fram, mens de andre drev og pakket om. Var nesten så jeg fikk lyst til å ta en "mensåkjappderelittdadeterfolksomskalrekkeettogher !!", men lot det være
Ellers tror jeg at jeg hørte mer norsk inne på Euston station der og da, enn jeg har gjort i London til sammen på de turene jeg har vært der, bortsett fra fra folk jeg har reist dit sammen med.
03. mai 2013
London Euston – Manchester Picadilly
Virgin Trains
Coach K, Seat 12
First Class
Jeg hadde altså et behov for å komme meg til Manchester. Sjekket BA, men på den ene avgangen som både gav meg passe tid i London, men samtidig ikke landet for sent, skulle de ha 300 pund. Da tenkte jeg at jeg heller fikk t toget. To timer fra Euston til Picadilly er sikkert raskere enn å komme seg til Heathrow, fly opp, og komme seg til sentrum (selv om i mitt tilfelle var flyplassen målet). Booket også til Manchester Picadilly, selv om jeg kunne ha booket til flyplassen, men da byttet tog i Crewe eller hvor det var. Tok heller en lang tur, og så en svipp ut til
MAN.

Kom til dekket bord.

Fikk en sandwich, litt potetgull, og pepsi.
Ellers satt man og slappet av og gjorde minst mulig på toget, og bittelitt forsinket (som skyldtes forsinket avgang, som igjen skyldet sent innkommende tog...), rullet vi inn på Manchester Picadilly. Mener at vi på et punkt underveis fikk høre at vi var åtte minutter forsinket, og da hadde vi reist i halvannen time. Synes ikke det er så galt?
Framme på Picadilly, var det egentlig bare å få seg en billett til et annet tog som fraktet meg til flyplassen, og der ute var det å følge skiltingen:
Fant resepsjonen, og observerte to hyggelige frøkner som bemannet resepsjonen, og stilte meg opp og ventet på at en av de skulle bli ledig, men innen en av de rakk det, ble jeg dirgert til Piotr som stod litt bortgjemt bak en søyle.
Han fikk sjekket meg inn, og lurte på om jeg hadde bodd mye på Carlson-hoteller? Nei, det var nok noen år siden sist. Jammen, jeg hadde da en 30-40 opphold? Eh.. Nei? Jammen, du er jo Gold... Eh.. ja. Status match, Piotr
Fikk et rom i fjerde etasje, med skandinavisk design.
Velkomstgave: Et brev der navnet mitt var håndskrevet, og tre sure plommer.
Fanging av middag skjedde på hotellet. De holdt på med en oppussing, så det var bare en (liten) restaurant som var åpen, så jeg endte opp med å få sitte ved baren. Greit nok, men foretrekker bord. Ellers bar stedet preg av at det var mange der som nok skullle av gårde med Thomson eller Thomas Cook eller noe chartergreier til Kanariøyene tidlig neste morgen.

Kylling

Brownie med is. Alt skylt ned med en Stella.
Deretter tok jeg kvelden, for en tidlig oppstandelse neste morgen...