View Single Post
Old 03-03-2006, 01:52   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Replying to Topic 'Another bizflyer's tales .....'

Charteren min var satt opp til aa avgaa fra rampen til Flightcraft Aviation, og jeg hadde tid til aa nyte en kopp kaffe foran peisen i terminalen deres foer kjerra ankom. Siden det blaaste og var surt ute, var dette ekstra deilig. Flightcraft er en 'FBO' (Fixed Base Operator) som hadde faatt gleden av aa handle oss. Lekre omgivelser og proffe folk.

Skulle oenske jeg kunne si det samme om de lokale militaere. Alt kom sent, og i tillegg hadde de ikke vekter paa manifestet, og uten vekter blir det ingen flyavgang ....
De dukket foerst opp paa rutetid, saa da fikk jeg endelig gjort ferdig loadsheet.
20 minutter forsinket ut, og jeg har daarlig tid i Gulfport ...

Kapteinen tilboed meg cocpit under start og landing, og selvsagt tok jeg imot det tilbudet. Satt paa threshold og saa et par haarete landinger foer det var vaar tur til aa gaa. Opp som en rakett og to piloter som virkelig trivdes sammen. Tilbake i kabinen for litt mat og en film, saa tilbake til cockpit for landing i et Gulfport hvor det meste av oedeleggelsene ser ut til aa vaere retter opp. Fortsatt noen tak som manglet her og der, dog ..

Flott og silkemyk landing, kjapp turnaround og naa sitter jeg her paa gate 6 og lukter jetfuel. AirTran er heldigvis en time forsinket, saa jeg fikk litt ekstra tid.

Og apropos jetfuel - soldaten med fueltruck hadde en veldig stilig t-skjoerte:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Picture002.jpg
Views:	129
Size:	50.9 KB
ID:	2857  
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote