View Single Post
Old 02-03-2006, 03:54   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Replying to Topic 'Another bizflyer's tales .....'

Da var Argentina-turen unnagjort, og etter et par hviledager er det Portland som staar paa programmet. Denne gangen ble jeg tildelt America West - et flyselskap jeg helst unngaar..
Men Corporate Travel var uboennhoerlig - prisen bestemmer.

Saa etter aa ha parkert bilen paa en av ATL's mange offsite parkeringsplasser, tuslet jeg med mitt selvprintede boardingpass gjennom en relativt lite trafikkert sikkerhetskontroll til Atlanta aa vaere. Morrarushet var over, og onsdag er heller ikke den stoerste reisedagen.
Gaten var D4, og paa vei gjennom piren, fikk jeg oeye paa denne snertne lille kanadieren.

Min America West A319 hadde helt nye skinnseter, helt greie aa sitte i. Litt over fire timer til Phoenix som var foerste stopp, og det var helt greit. Vanlig serveringsopplegg med drinketralla og 'meals for sale'. Selv hadde jg akkurat spist, saa det fristet ikke. Det ble vist film, 'Walk the Line', og en 'film' som besto av diverse gjetteleker og gaater. Denne varte resten av turen.
Framme i PHX i rute, og det trengtes. Jeg kom inn paa gate A27 og skulle videre fra B28, og alle som er kjent vet at det er fryyyktelig langt. Men jeg var fremme ved gaten i god tid, og tok meg tid til aa logge kjapt innpaa flyplasens gratis traadloese nett.

Maskinen videre var nok en 319, denne gang i nye farger. Men gleden ble kortvarig - det var kun lakken som var ny. Inni saa den ut som den eldste 319 som finnes - den var sliten. Veldig sliten. Skrapemerker overalt og slitte og nedsittede seter.
Men jeg merket meg et klistremerke ved inngangsdoeren:

Det nye USAirways tar iallefall historien sin alvorlig!

Som vanlig ble det en runde med drikketralla - og dett var dett. To timer og femten minutters flytur foer vi landet i Portland - helt etter rutetabell.

Saa naa sitter jeg paa Holiday Inn med gratis bredbaand. Middag (spaghetti and meatballs) ble inntatt paa hotellets helt OK restaurant. Ikkeno fancy, men det var jeg heller ikke ute etter, saa naa er jeg god og mett.

I morgen blir det jobbing .. foerst her i Portland, saa skal jeg reise med maskinen til Gulfport og sende den derfra foer turen gaar hjemover med airTran.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote