View Single Post
Old 22-04-2013, 22:49   #17
Peppep
ScanFlyer Gold

Default Re: Hvor sent kan man kjøpe billetter hos SAS?

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Jeg skulle fly innenriks, og ankom flyplassen fire timer før opprinnelig avgang. Fikk mast meg til å komme med en avgang som ca. 2 1/2-3 timer før den jeg hadde betalt for, og det med en stusselig ungdomsbillett.

Fikk blankt nei i billettkontoret (endringsgebyr på kr. 500,- takk og farvel), på første forsøk ved gate (3 1/2t før min egentlige avgang), og i servicedesken på innenriks (gjentok info om endringsgebyr).

Jeg ga meg ikke, og rett til gate ved neste mulige avgang. Herremannen ved gaten ordnet biffen - at jeg spurte om det var vanskelig å utføre endringen i Altea ga meg til og med et vennlig smil.

Hvis du ikke gir deg går det nok til slutt

EDIT: Dette skjedde for drøye to uker siden - til opplysning.
Hadde en nesten identisk opplevelse i kveld. Etter 8-9 timer på Værnes var jeg ganske lei, og spurte først i serviceskranken om jeg kunne komme med en avgang tidligere. Faktisk ikke for å komme tidligere frem, for den gikk 50 min tidligere, men via Ålesund, slik at de kom frem nesten samtidig til Bergen. Joda, det var mulig, sa hun, og jeg rakk å bli glad i 4 sekunder før hun sa "mot 500 kroner" (som flighten uansett hadde kostet som "last minute"-billett, ellers takk).

5-10 min før boarding gikk jeg til gaten og spurte pent, og etter en hel masse tasting spyttet maskinen ut en lapp med 19C, omtrent den eneste treseteren med ledig midtsete. Godt jobbet, SAS!

(Det hører med til historien at avgangen jeg fikk bytte til ble forsinket pga tech etter pushback, så jeg kom faktisk frem en halvtime senere. Men hadde en strålende tur via Ålesund, med skikkelig mye turbulens - hvordan kan man ikke like det?)

Quote:
Originally Posted by gygrid View Post
Tja, det er utrolig hvor mye ekstra business man kan generere på sikt og om man ikke er så forbanna firkanta og er villig til å strekke seg litt ekstra for sine kunder.
Veldig enig! Denne gangen gjorde jeg det som sagt ikke for å komme tidligere frem, men nærmest alene for å være Flyprats utsendte og teste det pga denne tråden (og for å komme meg bort fra TRD ). Likevel - det bidrar definitivt til at jeg er mer troende til å velge SAS neste gang. Jeg har ingen tilknytning til bransjen, og er ikke noen "leir" når det gjelder DY/SK - men de gangene jeg velger DY er det nesten alltid pga pris, eller unntaksvis hvis rutetiden passer bedre.

Så kan dere rope så mye dere vil om at slik velvillighet forringer Flex-produktet, men jeg tror ikke det. Billigbilletter kan ikke refunderes, ikke forskyves, kun unntaksvis fremskyndes, noe ingen taper på.

Hvis prisen er noenlunde lik (inkl. eventuelle gebyrer hos DY) foretrekker jeg SAS hvis det ikke er A321 (torturkammer). Grunner som god frokost i morges (som jeg faktisk fikk to av pga mellomlanding, og tok med til lunsj - kanskje ikke bra økonomistyring, men ), fem kopper kaffe - og fleksibilitet fra hyggelige og smilende ansatte utgjør faktisk en forskjell.

Last edited by Peppep; 22-04-2013 at 23:05.
Peppep is offline   Reply With Quote