Thread: Heathrow 16.04
View Single Post
Old 19-04-2013, 11:32   #14
flappflapp
ScanFlyer Blue

Default Re: Heathrow 16.04

Quote:
Originally Posted by raider66 View Post
Kjempebra bilder!!

Husker du romnummeret??
Takk for det, Espen!

Jepp, dette er romnummeret:

Jeg har ikke vært oppe i fjerde etasje ("3rd floor"), men på 2nd floor er det nok partallsrommene mellom 2184 og 2218 som er best, desto høyere romnummer desto nærmere starten av 27R (det er 3-4 rom med oddetallsnummer som vender denne veien, mitt var ett av dem).

Jeg har vært heldig og vi har hatt vind fra vest eller sydvest hele uken, slik at 27R har vært i bruk for både avgang og landing. Bruker de 09-banene i stedet, er det nok ikke så mye å se fra rommet. Andre etasje ("1st floor") er nok greit nok for å se, men ikke bra for foto - for mange lysmaster etc i veien. Toppetasjen er nok helt klart best for å unngå gjerdet og lysmastene.

Et vanlig rom (mitt) ser slik ut:

Vinduet, med utsikten:

Faktisk bare to lag med glass, men med ca 20cm mellomrom og lydabsorberende karm imellom. Man hører flyene (heldigvis), men flyplassen er stengt fra ca 23:30 til 06:00, så ikke noe problem med støy om natten. Verre med ventilasjonsanlegget, det bråker mye og er ikke spesielt effektivt. Kan heldigvis skrus av, men da blir det litt innestengt luft i løpet av en natt.

Hotellet fra utsiden. Ikke helt tidsmessig, kan man si.

Et litt mer heldig bilde av hotellet. Mitt rom i nest øverste etasje, rett til høyre for treet.

Utsikt når man står på en av benkene utenfor hotellet (tatt med mobilkamera):

Lenger øst ligger Heathrow Academy og på parkeringsplassen utenfor finnes en overbygget spotterplattform. Det blir for mange master og trær i veien for å ta gode bilder, så her er det stort sett bare "kikkertspottere".

Og i enden av Heathrow Academy, mot hotellet, ligger en knøttliten butikk som selger flymodeller, DVD'er etc. DVD'ene finner man nok billigere på nett, men utvalget av modeller synes jeg var rimelig bra.

Last edited by flappflapp; 19-04-2013 at 11:38.
flappflapp is offline   Reply With Quote