View Single Post
Old 18-04-2013, 08:09   #5
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Slutt a Tommy – Høres ut som nordmenn er moroner hele gjengen.. Jeg er så bombesikker på et de klarer å prise dette på en riktig måte så de fyller opp flyene (de dyreste billettene er sjeldent billige på noe selskap) og jeg tror også oss dumme nordmenn klarer å se totalprisen, og ikke minst verdien av at det er direkte. Jeg er overrasket over hvor mange jeg kjenner, og som er virkelige luksusdyr som gir helt F i hvordan flighten er hvis det er en direkte rute.

Sorry – men må igjen bruke DXB ruten til DY som eksempel: Her også krydde det av besserwissere som mente denne skulle vare svært kort på grunn av drittmat, dritt wifi, drittfly (en midtgang) – samt at man ”lett” fant myyyyye billigere med KLM etc.

Se hvor lenge konkurrenten hadde rute fra Skandinavia med, nyyydelig mat, to midtganger, VOD, ikke 199 kroner i bagasjegebyr, 0.5 cm reell (eller lavere) benplass osv.

Vi har hatt svært mye besøk ned hit de siste 14 månedene og det artige er at de mest reisevante og kvalitetsbeviste har valgt DY, og poengjunkiene og de mer flynerdete (som meg) har gått for de andre utallige alternativene.

Jeg tipper de fleste norske kollegaene jeg har her (og i konkurrerende selskaper) har vel gull eller bedre i to tre allianser hver – men velger DY mer eller mindre konsekvent på vinterhalvåret.
Ja, for paa sommeren flyr ikke DY til Dubai og Dubai dersom du mener at 3 ukentlige paa vinteren er en kjempesuksess, more power to ya..

Emirates har flere seter DAGLIG til skandinavia enn det DY har paa en hel uke.

Tror du har for hoeye tanker om hvor stor innflytelsen DY har paa intercont i den store sammenhengen. At en 737 som gaar 3 ganger i uken er det beste alternativet for reisevante og kvalitetsbeviste, skal du lengre ut i sanddyna med. .

Men klart, reisevante som er vant til aa reise i oekonomiklasse og reiser masse ganger i aaret paa charterferie Gran Canaria er selvsagt DY midt i blinken, bortsett fra paa charter faar du bedre service, gratis bagasje og servering

Skal du paa forretningsreise, er komfort, frekvens, fleksibilitet og sikkerheten med aa vite at du har alternativer den gangen din flight er kraftig forsinket eller kansellert. Du skal enda lengre ut i sanddyna dersom du tror at folk har tid til aa vente paa at det skal bli plass paa neste DY flight som gaar to dager etter flighten din som ble kansellert.

Naar det gjelder Ola Dunk og hans "Heia Kjos, vi stoetter alt du gjoer" greie, holder selvsagt godt mot konkurrenter som SAS, men her snakker vi om ett helt annet dyr. Jeg har tidligere sagt at med hjelp fra charter, reisebyraaer og naa cruiseindustrien, vil Bangkok og Fort Lauderdale garantert forbli.

Jeg er enig at direkteflighter er ett viktig salgsargument, men paa langt naer saa viktig paa en flyrute som varer i 10-11 timer. Men hvorfor tror du KLM har blitt saa utrolig populaer fra Skandinavia? Selvsagt pris. Dersom Ola sparer en tusing paa aa bruke halvannet time ekstra paa ett stopp i Amsterdam, vil de fleste gjoere dette. Saa kommer det an paa hvor flinke folk er til aa lete etter billetter. DY selges ikke andre steder paa nett enn paa egen webside. Det spoers infrekvente reisende tar seg tid eller om de sier "3K t/r er jo kjempebillig, oh, de har det kun til 4K (og da er de allerede paa en pris som er kjempetilgjengelig hos United, KLM og andre) men det er sikkert greit." Naar kjoepknappen er trykket paa ende man over 5K. Og jeg sjekket hele rutetabellen til FLL og jeg fant INGEN minimumspriser tilgjengelig begge veier, kun to outbound. Men med selskaper som har mer frekvens enn 2-3 ukentlige, vil du selvsagt letter klare aa finne den billigste prisen. Hos DY er du SOL hele vinteren.

Og til slutt: at folk som er vant til aa reise business eller bedre gir beng i hvordan de sitter i 10-11 timer skal du dra helt ut i Saudi oerkenen med.

Dersom jeg skulle reist fra Oslo til Florida paa ferie, hadde jeg brukt 8-9K paa aa kjoepe WT+ med BA og oppgradert til biz med Avios. Ja det koster meg 2 timer ekstra, men det blir billigere, jeg har en flat seng, skikkelig servering og service, mer enn halvparten av kvalifisering til Silver hos BA blir opptjeng + 24K poeng.
Tommy777 is offline   Reply With Quote