Quote:
Originally Posted by Peppep
Nå er jeg ikke noen kjempefan av et slikt konsept på longhaul, fordi svært få vil ønske å reise uten bagasje, mat osv på slike turer. Det er da irriterende å få opp en veldig hyggelig pris i søkemotorene, som gjerne blir økt med 25% når gebyrene er lagt til. Men det er likevel usaklig å komme med overdrevne kommentarer som "...Norwegian som har 1000 kroner i gebyr for aa faa noe som helst aa spise ombord". Som for det første er delt på to, og for det andre inkluderer mye mer. Kanskje dette gjør at folk med dårlig råd kan ta sin første tur ut av Europa, ved å selv ha med mat, reise med håndbagasje osv. Jeg tror det vil gjelde veldig få, men det senker uansett terskelen - og presser forhåpentligvis konkurrentene litt. Ideelt sett burde de annonserte prisene inkludere de tjenestene/gebyrene som 90% velger, med mulighet for fratrekk i prisen om du ikke trenger det. Men det er selvfølgelig et utopi.
|
Poenget er som du sier prisen i søkemotorene gjenspeiler ikke prisen du betaler, dersom man skal ha med seg koffert som du sier. For Ola og Kari +2 ungdommer som skal på ferie så blir den prisen faktisk 4 lapper dyrere enn søkemotoren. Antagelig mange som går over fra charter og til DY vil få seg denne overraskelsen.
Hvis folk vil fleipe med den ekstra 1000 lappen hos DY så må de gjerne gjøre det for min del, men mitt siste innlegg var det faktisk ironi i
Nå tok jeg en sjekk hos DY på enkelte datoer jeg skal hjem fra
BKK i sommer. Og de kommer overhodet ikke billigst ut, da jeg reiser med håndbagasje trenger jeg ikke koffert. Så legg til et måltid 249*2 leg= 498.- Jeg vil gjerne ha midtgangsete og ikke midtsete. 249*2 leg= 498.- i tillegg så vil jeg også ha noe å drikke på den turen.(noe jeg ikke finner prisene på) Så den tusenlappen for å spise mat og sete er ikke fleip.