View Single Post
Old 14-04-2013, 22:57   #56
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: SAS-fly overbooket

Quote:
Originally Posted by gygrid View Post
Mitt poeng er at det er ekstremt kundefiendtlig å lene seg til regelverket når man med viten og vilje selger et produkt eller tjeneste man ikke kan levere, uten å kompensere skikkelig for det. De fleste andre bransjer kan ikke holde på slik.
Du får varen levert, du blir transportert til dit du skal. Ved overbooking så blir du kompensert rikelig og maksimalt er det snakk om 24 timer forsinkelse (og det skjer ekstremt sjeldent, normalt er det snakk om neste avgang som tilsier 1-5 timer. I tilfeller er ankomsten før siden vi overfører til en konkurrents direkteavgang. )

Leger, frisører, bilverksteder, hoteller, ferger, osv. overbooker. Jeg har vært hos lege og måtte vente over en time (kompensasjon? nei), jeg har vært hos frisør hvor de avviste meg på kvelden for de hadde brukt for lang tid (kompensasjon? nei.)

For ikke å nevne pakke-og budleveringsfirmaer. Opplever stadig vekk at de "glemmer" å levere, eller jeg må ta meg fri en hel dag før de begynner å true med lagerleie e.l. Plutselig ringer de at de ikke rekker å levere (kompensasjon? nei).

Butikker er utsolgt for (annonserte) varer, tapt tid (kompensasjon? nei) Nettverkseleverandøren har underdimensjonert nettverket og leverer ikke avertert kapasitet (kompensasjon? kanskje)

Onlinebutikker selger varer som de mener er på lager, men viser seg ikke å ha de likevel (kompensasjon? nei).

Jeg kan fortsette i det uendelige. Flybransjen er der du får best kompensasjon for tapt tid, de andre bransjene generelt nada (der er det aksepter det eller ...).