Quote:
Originally Posted by gygrid
Det er vel ser som når du kjøper en nybil, men får utlevert en 3-4 år gammel bruktbil. Og at bilselgeren strekker seg til å gi deg en tank bensin på kjøpet for tort og svie.
|
Kjøper du en full YY-fare til nord for 100k er neppe det å bli kastet av flyet relevant. Her er det ikke snakk om noe mer enn flybilletter til et par tusenlapper.
Quote:
Originally Posted by gygrid
Hvis dette er marginale omstendigheter, så koster det de fint lite å tilby en kompensasjon reisende kan leve med. Når de heller velger å ødelegge reiseplanene til folk for å spare småpenger, fortjener de pepper.
|
Folk vil stort sett fly for småpenger, så kan man få erstatning i småpenger. Poenget er at selskapet erstatter jo varen, om enn ikke alltid opplevelsen. De har ikke solgt opplevelsen (med mindre du faller under pakkereisedirektivet, og da er det en annen historie). Dette er tilsvarende ikke ulikt at Meny erstatter defekte varer,
NSB gir deg et sete på neste tog (med litt flaks) og tilsvarende.
-A