View Single Post
Old 10-04-2013, 22:13   #17
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Widerøe WF267 og oppsummering

WF267
3.april
14.25-15.30 (faktisk 15.30-16.25)
CPH-KRS
Dash 8 Q400
LN-WDI
Sete 11A

Jeg har ingen bilder fra Widerøe-turen hjem til Sørlandet, men vi landet ca en time sene på Kjevik, noe Widerøe-personalet beklaget. Jeg hadde en småkjip tur på min eneste flight denne turen som jeg ikke ble oppgradert. Buhu. Atpåtil ble jeg plassert på 11A. Alle som har flydd med WFs Dash 8 Q400 vet at rad 11 er raden man bør unngå ombord, fordi den ikke har vindu.

På Kjevik mistet vi akkurat flybussen til Arendal, og måtte vente til 17.20 før vi kunne komme oss på neste avgang. Flybuss en gang i timen er ikke akkurat supert.

Låsen på døra hjemme ble vridd om 19.15, og da var det godt å få seg en dusj, og slappe av med beina høyt resten av kvelden før det ble tidlig “natta”

Oppsummering

Jeg kan ikke si annet enn at dette har vært en av de absolutt beste turene jeg har hatt til USA. Jeg har fått oppleve en del av USA jeg aldri har sett før, møtt fantastiske mennesker og sett fantastisk natur. Flyturene var jo også svært gode, og vellykket oppgradering på 5/6 flighter er jo ikke dumt det heller.

Oregon og Washington, det lille vi så av begge statene, var utrolig vakkert. Totalt kjørte vi ca 1200 miles på 6 dager.

Kjøreruten vår så slik ut:

For å sammenligne SAS IC Biz med andre selskaper jeg har prøvd IC (Delta og Lufthansa) så må jeg si SAS er vinneren. Jeg likte setet til SAS bedre enn LH's (som jo er ganske sammenlignbare) og servicen jeg fikk ombord hos SAS var mye mer personlig og mindre stivt enn hos LH.
Optiontown er definitivt verdt hver euro hvis man blir oppgradert. Og blir man ikke oppgradert, koster det jo ikke mer enn 5EUR.

Pluss
Scandinavian Lounge i CPH
Hyggelig innsjekkingspersonale i PDX som gav meg gratis economy plus
SAS IC biz

Minus
GuestSuites Inn Ocean Shores, WA
SAS Business Lounge på O'Hare
Forsinkelsen og 11A på siste flighten hjem. Små-kjipt punktum på en ellers veldig bra tur!