God ettermiddag fra det Sørlandske.
Her er man vel hjemme igjen etter et drøyt døgn i Oslo.
Fulle
SAS fly både ut og hjem. Må være gode dager på ruten
KRS-
OSL om dagen. Alle de 4 rundturene jeg har gjort siste måned har vært fulle.
Laaaaang kø i sikkerhetskontrollen i ettermiddag. Og alle sluser var åpne for en gangs skyld. Hadde ellers en heftig krangel med security i
KRS på vei ut da de ville ha laderen til pc ut av sekken også. De påstod at det var ny regel. Jeg på min side hevdet at neida, dette er tull og tøys. Dette har de verken på
OSL,
BGO eller
SVG og jeg tror da strengt tatt ikke dere har lov til å lage deres egne rutiner. De er bestemt av Avinor sentralt. Høna i tyttebærpolitiet hevdet at joda, det hadde de. Jeg trykket demonstrativt på det røde sure fjeset på maskinen hvor de ber om tilbakemelding på hvordan man opplevde sikkerhetskontrollen.
Overnattet for første gang på Comfort Grand Central hotel som ligger i Østbanebygningen. Fikk tydeligvis rom i en ny fløy, men det er det minste dobbeltrommet jeg noensinne har bodd på. Det var nesten klaustrofobisk. Og til nesten 1400 kr var det i drøyeste laget. Koreansk kunst på veggene. Lurte på om det var nord-koreansk, da det var koreanske tegn på veggen, og en rød dame med løftet knyttet neve. Kunst my-ass. Helt latterlig egentlig. I tillegg bestod kunsten av avrevne biter av tapet som var klistret opp her og der, i tillegg til noe malte greier, som mest minnet om tagging.
Spiste i hotellets restaurant; Bella Bambina. Kvaliltetsmessig ok, men drøyt dyrt. Spesielt vinen, som lå på minst 4x polpris. Og så synes jeg at 55 kr for 5 biter foccacia med aioli er temmelig drøyt. Selv om det var med en liten skål med oliven også.
Deretter en øl på Churchills Public House hvor man så Kebab United slå Real Madritt, deretter en nightcap på Kristiania Pub og Cafe i Østbanehallen. Et imponerende lokale for en pub. Godt øl hadde de også.
Men nå er man hjemme igjen. Fått hentet bilen på verkstedet i brukbar stand igjen etter at jeg trodde den hadde avgått ved døden. Eneste som svei var kostnaden. Men den kunne jo blitt adskillig verre.
Akk ja! Er det rart jeg drikker?
BF