Deler Tommy777 og LN-
MOW sine erfaringer.
Det hele har vel mye med hvilket klientell ulike butikker ønsker inn gjennom dørene. De som henvender seg til turister og andre kjøpesterke har i liten grad salg og gode tilbud i butikkene sine. Nordstrom er et godt eksempel på dette. Har sikkert vært innom en Nordstrom-butikk 50 ganger, men kan ikke huske å noensinne ha kjøpt noe der. Hos Nordstrom Rack har jeg derimot gjort en rekke gode kjøp.
Outlets har jeg forsåvidt liten erfaring med. Det lille jeg har sett, har vært dårlige greier. I forhold til oppgitt fullpris, er det helt klart masse å spare. Men jeg har forlengst funnet ut at jeg ikke trenger å kjøpe noe til full pris. Kjøper jeg klær i fysiske butikker, ender jeg ofte opp hos Macy's. Hvor jeg stort sett ser etter hva de har på tilbud og kombinerer det hele med ulike rabatter. Et tips for de som er innom Macy's er å ta frem mobilen og koble seg til det trådløse nettet deres. Etter å ha godtatt ToC blir man sendt videre til deres mobile nettside, hvor det stort sett er mobilvennlige kuponger som gir 20-25% ekstra rabatt. Hos Macy's ender jeg stort sett alltid opp med å betale godt under 50% av "fullpris".
I senere tid har jeg vært noen turer innom TJ Maxx og Ross Dress for Less. Stort sett dårlige greier, men det er mulig å gjøre greie kjøp. Min lokale Ross-butikk har f.eks. hatt en del Tumi-kofferter til salgs for godt under halv pris.
Stort sett alltid gjør man en dårlig handel hvis man betaler full pris for noe.