View Single Post
Old 31-03-2013, 18:57   #66
Bergern
ScanFlyer Dusty

Default Re: Babyer skulle vært bannlyst fra fly, kinoer, restauranter og alle andre offentlig

Quote:
Originally Posted by mindsweeper View Post
Jeg flyr SVG-AMS-CDG i C + CDG-JFK i F sent i juni i år med kone og fire unger. De er 16, 12, 4 og 7mnd når vi reiser. Disse billettene betaler jeg selv og ikke fanken om noen skal komme med en upgrade eller betalt C/F og fortelle meg at babyen min griner for mye... Alle babyer griner, men i løpet av en 8-10 timers flight er det kanskje snakk om 1 time til sammen der ungen sliter. Utenom dette sover babyer stort sett, eller smiler på fanget.

Vi har hytte og koser oss der nesten hver helg, men skal vi ikke få lov til å dra på ferie litt lenger unna fordi vi har barn? Har du unger selv?

Om veldig små barn gråter på flyet så er det pga: våt bleie, sulten eller trøtt. Veldig enkelt. Litt større barn griner og klager ofte fordi de kjeder seg, og sånn er det bare!

Som sagt har vi unger fra 0-16, skal vi ikke kunne dra på feire syntes du? Og når vi i sommer skal bruke 4 uker i USA, tror du virkelig selve flyturen betyr så mye i totalen?
Jeg har ikke barn selv og har nok av den grunn en annen opplevelse av barn på tur enn dem som er foreldre selv. Når det er sagt, har jeg ingenting imot at man tar med seg barna på ferie som også involverer flyreise. Det må dog være lov å innrømme at jeg ikke er overbegeistret for barnegråt, sutring og trassig oppførsel. De to siste punktene gjelder forøvrig voksne også.

Det jeg prøvde å formidle, var at det finnes finfine alternativer til flyreiser for folk med barn som mistrives så fælt at de hyler fra innsjekk til bagasjeutlevering.

Reis og kos dere, men de råeste prosjektene kan vel vente til også ungene setter pris på det...
Bergern is offline   Reply With Quote