Quote:
Originally Posted by Altitude
Hei. Hvilke regler er det Danskene har endret? Kan de endre noe annet enn avgiftsnivået? Pre-departur drikke hentes ikke fra de plomberte vognene med avgiftsfrie drikkevarer, og koster følgelig mer for selskapet, vet det, men forstår ikke helt hva myndighetene kan legge seg oppi utover det?
Hvilke andre land? Siden Danmark er ett av flere?
En SAS-kabinansatt forklarte at champagnen før start "selvsagt" var nappet vekk for å spare penger. Forvirrende. Og dette med likt opplegg høres vel litt vikarierende ut?
|
Tidligere var det slik at vi kunne hente f.eks champagne i plomberte vogner på bakken. I Danmark ble dette forbudt, samtidig med at de økte avgiftene for servering av alkoholholdig drikke på fly, mens døren var åpen.
Disse to aspektene førte til at prisen for å laste 2-3 flasker champagne ble ekstremt høy i Danmark. Det er også årsaken til at flere selskaper nå fjerner dette på
CPH.
Andre land som har dette er Japan, enkelte stater i USA, og sikkert flere som ikke vi flyr til.
Vi kunne hatt dette f.eks fra Norge, Kina osv. Men når det ble bestemt at det skulle være et ens opplegg ble det fjernet overalt.
Så hva du eventuelt mener med "vikarierende" får stå for din regning.
Jeg sitter å jobber med dette direkte, og var selv del av diskusjonene rundt dette, så føler jeg er ganske trygg når jeg uttaler meg om dette.
Vet derimot at de fleste internt tror det var økonomi alene som var årsaken.
Økonomi var en stor del naturligvis, men logistikken ble også mye vanskeligere.