View Single Post
Old 26-03-2013, 23:51   #6
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Jeres yndlingsbyer?

1. BERLIN. Er blitt min faste by for korte utflukter - faktisk hele året. Kort reisetid fra Oslo, god tilgang på rimelige billetter på ymse reisetider. Rimelige hoteller i alle prisklasser. Berlin er hovedstaden i det viktigste landet i Europa. I tillegg til kulturtilbud, god mat og god drikke, er også atmosfæren avslappet og man føler jo nesten den liberale holdningen berlinerne har til det meste. Ser fram til mitt åttende (?) besøk til byen om en uke.

2. VARNA (Bulgaria) (pop ca 350.000). Er blitt min faste sommerby. En fantastisk avslappende atmosfære. Solsikkert og varmt i juli-august. Byen er ikke overfylt av turister, de holder seg på charterstedene, stort sett. Ekstremt behagelig prisnivå (300 kr døgnet for ok hotell - halvlitere, det være seg på restaurant, på strandbaren eller i minibaren er maks 10 kroner), god sjømat og mat generelt. Byen er historisk -verdens første bearbeidede gull er funnet i byen, den har et rikt kulturby og man merker også at det er Bulgarias mest velstående by. Og damene Øst-Europas peneste. Det er vel snart 10 ganger jeg har besøkt byen nå....

3. RIO DE JANEIRO. Trenger vel ikke si så mye - den byen vel de fleste har drømt om. Har besøkt byen to ganger, og satser på å besøke de etter at VM- og OL-styret har lagt seg (sist gang ankom jeg byen bare en time før det ble annonsert at byen fikk OL). Byen har jo egentlig bare alt og hadde jeg vunnet den store gevinsten hadde jeg bare flytta dit.

Last edited by AirbusTrond; 26-03-2013 at 23:54.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote