Quote:
Originally Posted by Someone
Det hadde vel kun stemt dersom det var mange kunder å tape. Faktum er at salget for SAS C på intra-Europeisk er mikroskopisk. Spesielt når man tar bort transferpax, som velger avgang basert på andre ting en C-klassen.
Volumene av SAS sine high yield kunder innen Europa sitter allerede i Y+
Ja det er kjipt C forsvinner, men føler det blir for lite nødvendig kynisme ved å opprettholde C innen Europa for syns skyld når markedet ikke etterspør det nok
|
Det kan nok stemme naar vi snakker punkt til punkt, men igjen (og igjen)
SAS har ett marked paa intercont fra kontinentet, akkurat som KLM har ett marked fra Skandinavia og ut i verden. Du har ogsaa heftige
SAS kunder i USA som ogsaa er viktig for
SAS sin transatlantiske suksess. Dersom de kundene ikke er viktig for
SAS, kjoer paa.
Tror det har vaert mye smartere for
SAS aa rebrande/reposisjonere business istedetfor aa eliminere komforten. Pris og navnejustering er en mye bedre strategi enn hva vi ser her.
SAS vil uansett faa betalt mye mer for det ledige midtsetet for
SAS Plus Comfort enn hva de faar betalt for aa selge det setet som economy for 395.-
Mange maater aa loese dette problemet paa, kunne lett blitt gjort bedre uten aa eliminere komforten.
Ombord er
SAS Economy Extra naa ett identisk Norwegiansete med vakumpakket mat og udrikkelig musserende vin. Ja, du faar mer paa bakken, men at de naa igjen beveger seg mot enklasse og
LCC skal du vaere bra blaaoeyd for ikke aa faa med deg