Quote:
Originally Posted by Someone
Blir selvsagt endel skrik og skrål her inne, men økonomen i meg tror det kam være smart. Selv om jeg selvsagt skulle ønske det ikke var sånn. Men det er alt for lite pragmatiske og for mange sære folk her inne til at jeg tror vi er noen bra målestokk
|
På meg virker det som om
SAS ikke tenker spesielt langt, og det virker litt som argumentasjonen til Posten for 20 år siden når man begynte å legge ned postkontorer (det var jo ingen som brukte kontorene - at de hadde innskrenket åpningstider osv. "glemte" de).
Her har altså
SAS igjen skutt seg selv i foten med å tilby et for godt produkt som et alternativ, som gir omtrent alt det man trenger til en betydelig lavere pris enn business. Dette har naturligvis påvirket etterspørselen etter business, og nå kan man trekke konklusjonen om at det ikker behov for dette. Hadde man oppgradert økonomi og tilbudt økt fleksibilitet der så hadde man sikkert også kunne eliminert
SAS Plus i neste omgang, for da ville få ønsket å betale mye ekstra for lite. Det forteller iallefall økonomen i meg.
Hva ville skjedd med reisemønsteret om
SAS ikke tilbød Econ Extra og fleksibiliteten lå kun på business billetter? Ville man sluttet å reise? Tvunget folk til lange omveier for å reise med flyselskap som har Econ Extra eller Flex Økonomi?
Nå kan det selvsagt være at
SAS Plus egentlig er business class, men med et annet navn.