View Single Post
Old 22-03-2013, 00:27   #21
Fellowplane
ScanFlyer Blue

Default Re: Tips om tur til Finnmark?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
For de som undres hvorfor leiebil er helt uaktuell så følger jeg kun med på veien og trafikken når jeg kjører og å reise et sted jeg ikke har sett før for kun å se på asfalt og andre biler er bortkastet tid og penger. Andre vil selvsagt ha andre vurderinger.
Poenget med leiebil er ikke at du skal kjøre absolutt hele ferien, men å raskt og lettvint kunne forflytte seg mellom ulike serverdigheter av interesse. Du har også friheten til å stanse når du vil for å se nærmere på ting. Jeg har personlig hatt stor glede av leiebil på mange ferier, men som du sier, dette blir en vurdering hver enkelt må ta.

Når det er sagt kan jeg varmt anbefale å kombinere kirkenes med en helgetur til Murmansk. Dette krever imidlertid at du har to-tre uker på deg til å ordne visum. Valgte selv et skreddersydd opplegg fra et reisebyrå i kirkenes som inkluderte t/r Kirkenes Murmansk i minibuss, tre netter på hotell sentralt i Murmansk samt at de ordnet visum for meg. Prisen var heller ikke så avskrekkende. Virkelig en spennende og ikke minst annerledes opplevelse å krysse grensa, kjøre gjennom den menneskeskapte naturkatastrofen Nikel og ende opp i "storbyen" Murmansk.
Fellowplane is offline   Reply With Quote