View Single Post
Old 14-03-2013, 21:59   #2
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Default Re: Florida & Karibien KL(MD11)/DL/AA/B6/AF

Landet ganske seint på kvelden i Atlanta. Panda Express som etter tradisjonen skal besøkes var stengt, men får ta det igjen neste gang jeg tar turen innom.
Ombordstigning på flyet videre til Orlando startet i tide, men måtte avbrytes pga et teknisk problem med denne Delta 757-200.
Uansett etter en liten pause var jeg ombord og der var det fullt kaos med håndbagasje osv...
Vanlig drikkeservering, og landing kl 0027 i MCO.

Good morning Florida

Sund start på Dennys!

Dagene ble tilbragt i forskjellige parker. Ble mye berg & dalbane

Så var det på tide å komme seg videre til St. Maarten for å slappe av.
Tok American Airlines MCOMIASXM, først en 757-200 deretter 737-800
Kom forsinket avgårde fra Orlando men det var rikelig med tid for transfer i Miami.

2 stk linselus

Landet i MIA omtrent samtidig som forummedlem C172 ankom med Lufthansa fra Frankfurt. Han skulle på ferie med sin Far og andre bekjente.

Fikk øye på denne 4 engines 4 long haul Dreamliner

På American videre til SXM satt jeg igjen på føste rad bak business. Drikkeservering & BOB.

Ikkje gale å våkne opp til denne utsikt hver morgen

Vennlige skapninger er det her også!

Deilig øy dette. Fotografen har fått for mange drinker i Sunset bar

Mr. MountainDew himself

De 2 siste dagene var det uvær og kraftig regn. Strømbrudd og kansellerte fly. Dagen før jeg skulle reise hjem kansellerte Air France så regnet med det var mange passajerer som skulle med KLM til Amsterdam sammen med meg.

Mitt reisefølge reiste med JetBlue til JFK for å overnatte der oppe et døgn. Vi hadde avgangstid nesten samtidig.

Stod i innsjekkø, men fikk høre diverse rykter om at KLM kom til å kansellere pga for mye tailwind. Det viste seg å stemme og før jeg visste ordet av det var køen lang som et ondt år på det lille billettkontoret.
Alternativ var ombooking til AF neste dag og KL om 2 dager. Det hadde ikke jeg tid til!

Istedenfor å begynne med køståing tok jeg heller saken i egne hender.
KLM maskinen var gått til Curasao som den i henhold til ruteprogrammet skal etter den har vert innom SXM.
Gikk til Insel og Antilles Express for å finne ut om det fantes fly jeg kunne ta ned til Curacao, men fant ut at jeg ikke hadde mulighet for å rekke KLM flyet derfra.

Last edited by MountainDew; 15-03-2013 at 00:32.
MountainDew is offline   Reply With Quote