View Single Post
Old 29-10-2004, 11:39   #9
BEF
ScanFlyer Blue

BEF's Avatar

Default Replying to Topic 'Sterling vil fusjonere...'

Quote:
Originally posted by CK
Sterling har gjennomgående innsjekk, og jeg er overbevist om at Sterling+Norwegian er en super match.
Det må du gjerne tro og mene....

Men du er tydeligvis ikke klar over alle forskjellene selskapene i mellom...

Jeg kan jeg godt skjønne at for dere i statseide SAS, kan alt annet enn SAS se litt svart-hvitt ut, og at alt annet enn SAS er "same sh.... different name". Men så simpelt er det desverre ikke. Det nytter nok ikke å ta en Statoil eller en Telenor her. (Støtte opp om andres fusjoneringer og endringer for siden å kjøpe opp eller sørge for at konkurransen blir mindre eller svakere.)

En av svakhetene til SAS i mange-mange år har vært og er den flerenasjonale sammensetningen i selskapet. Det er ingen hemmelighet at Dansker stort sett ikke er godt likt som arbeidsledere eller bedriftsledere for norske eller svenske arbeidstakere. Jeg skjønner godt at du, med flere, kunne se for deg en sammenslåing av Ryanair-aktige Sterling og det helprivate Norwegian, men jeg mistenker muligens at dette heller er et ønske om at det skal gå nedover, ut og hjem for de to respektive selskaper. For det VIL gå åt "Dunndass" hvis en slik sammenslåing skulle bli reelt. Jeg skjønner ikke hvorfor du har hengt deg så opp i denne "Sterling + Norwegian"? Det er da andre selskaper som ærlig talt burde tale for en sammenslåing lenge før det?
BEF is offline   Reply With Quote