forts...
På slike dagflygninger så blir det dessverre vanskelig å få noe søvn. Prøvde en liten blund, men ga etter hvert opp. Men uansett så gikk flyturen veldig raskt, service og komfort var upåklagelig.
Må si jeg er mer fornøyd med
SAS denne turen enn hva jeg var med LH sist tur. Business kabinen i A380 blir veldig stor, og atmosfæren er på en måte ikke den samme. I tillegg så blir jo business “beste” klasse hos
SAS, mens LH har First Class i tillegg.
Et lite måltid før landing, den røkte ørreten var veldig god.
Landingen gikk kjapt og greit, lite risting, det var generelt ingen turbulens for hele turen. Vel nede ble vi parkert ved gate, og ut til terminalen. Fra terminalbygget ble vi loset videre til ventende busser, en buss for de som skulle til Washington, og en annen buss for oss som skulle videre innenlands.
Et siste bilde av flyet fra bussen
Vel fremme på riktig sted, så ble det passkontroll. Her ble jeg spurt om boarding kortet ble scannet ved boarding, noe jeg svarte at jeg trodde det var. I systemet var jeg angitt med “No-Show”, og skulle følgelig ikke ha vært om bord i flyet. Jeg dristet meg til litt humor og sa at “I belive I was onboard”, hvor vedkommende i passkontrollen dro på smilebåndet og svarte “Yes, I belive you are right, sir”. Uansett, ikke noe mer pes rundt dette, få inne de obligatoriske fingrene, og av gårde med meg. Har i grunnen merket lite av de vanskeligheter som mange sier de har hatt i amerikansk passkontroll.
Så videre å hente bagasje, som må tollbehandles her før jeg skal videre innenriks. Denne var allerede kommet, og stod å ventet på meg ved båndet. Denne dro jeg gjennom tollgrensen og la på et bånd like bak, før jeg gikk videre til security. Laaang kø dessverre.
Dristet meg ikke til å ta bilder i passkontrollen og security, av frykt for at amerikanerne ikke mente dette var en god ide…
Endelig gjennom så ble det å finne riktig terminal, og prøve å få seg en matbit. Og plutselig så åpenbarte følgende seg:
Så da ble det et bilde til før jeg fortsatte videre
Fant en restaurant hvor en burger ble raskt fortært, før jeg oppsøkte nærmeste United lounge. Denne loungen var en gedigen skuffelse. Man må et nivå ned, altså på nivå med tarmac, men dessverre med lite vindusarealer. Fikk en veldig kjellerfølelse. Toaletter var skitne, et toalett var tett med diverse ulumskheter flytende rundt, og et pissoar var tett og fylt med urin. Ellers fremstod loungen generelt som skitten og mørk. Satt meg like godt i baren, som lå i et litt fredelig område. Vedkommende som var bak baren kom fra Sri-Lanka, og reddet mye godt besøket mitt. En litt eldre, sliten herremann, som virkelig kunne kunsten “small-talk”.
Vel ombord i UA1469 til Houston. Her kom vi oss raskt av gårde, og jeg dro kortet for å få Direct-TV på min skjerm. Det var egentlig unødvendig, da en lang dag, samt virkningen fra rødvinen i loungen, gjorde at jeg sov mesteparten av turen. Så fikk dessverre ikke dokumentert denne turen for dere.
Satser på ny trip-review på tilbaketuren, da blir det UA B738 til Chicago og A333 videre til
CPH.
Setter pris på tilbakemeldinger, og om det er noe dere føler mangler i en trip-review