Quote:
Originally Posted by tiemand
SAS tilbyr kanskje ikke helt samme produkt, men i det store og det hele dreier det seg om et sete i et fly på en reise mellom A og B.
Hvis SAS hadde hatt et produkt som var SÅ mye mer verdt kunne man saktens tatt en høyere pris som igjen kunne forsvart de høye driftsutgiftene.
Nå er det imidlertid slik at kundene -de store massene som kjøper flybilletter ser ikke den helt store forskjellen og kjøper i det alt vesentlige de rimeligste billettene.
Passasjerene gidder ikke betale en høyere pris hos SAS fordi de ikke ser noen grunn til det. Dermed blir SAS nødt om og selge seg billig for å fylle flyene.
Det fører bare en vei.
|
Nå er det vel slik at
SAS tar en høyere pris enn Norwegian. Kanskje ikke på turistmarkedet, men
SAS har en mye høyere andel reisende på fullprisbilletter enn Norwegian. Noe som gjør at snittprisen per bilett er mye høyere hos
SAS enn hos Norwegian.
Og det er vel fordi
SAS tilbyr et bedre produkt for foretningsreisende enn det Norwegian gjør...