View Single Post
Old 21-02-2006, 07:25   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Another bizflyer's tales .....

Ikke bare Bizflyer som er bizflyer. Selv har jeg turer paa gang til Portland, Boston, Charlotte, Gulfport og muligens Victorville i tillegg til Argentina-turen, saa mars blir en hektisk reisemaaned. Hvis kondisen holder, skal jeg fylle paa med reiseskildringer her.

En lang mandag er over. Det er tirsdag klokken 0100 og jeg sitter paa Amerisuites ved Indianapolis Airport og begynner aa bli troett i trynet. En slitsom tur med United er halveis over. Torsdag skal jeg hjem igjen!

Parkerte trucken paa ATL's oekonomiparkering. Ettersom jeg kommer hjem midt paa natten syns jeg det er mer behagelig aa plukke den opp der istedet for aa lete opp en shuttle til en 'fjernparkering'. Normalt stor trafikk i security .. rundt fem minutters venting, ikke verst for siste dagen av en langhelg, som dette var.

Jeg sjekket inn paa nett, saa jeg bega meg rett til gaten, som ligger paa 'T-gates', som er naermest terminalen. Det var lavt skydekke rundt plassen, og da jeg passerte American begynte det aa demre for meg at dette kunne bli en utfordring. Der laa folk tett i tett rundt gatene og skjermene deres viste baade to og tre timers forsinkelse. Ved ankomst UA's gateomraade, sto flighten min oppfoert med 1t 10m forsinkelse, saa der var allerede connectiontiden spist opp. Spurte pent om aa faa bli med flighten foer, men der hadde de allerede overfoert 'internasjonale' connections, saa lille meg maatte pent vente .. Imidlertid flyttet damen meg til 10C, som er baade Economy Plus og noedutgang, saa jeg skulle komme meg fortere av flyet. Good move!

ETD'en ble overskredet med enda 10 minutter foer vi kom oss avgaarde, men skipperen hadde tydeligvis skjoent hvor alvorlig dette var, saa han lovet aa ta inn saa mye tid som mulig underveis.

Turen gikk med nymalt A320 - oppgradert fra 319, som opprinnelig var satt opp. God plass der jeg satt, men innenfor meg hadde de plassert to feitinger som attpaatil trengte assistanse, saa jeg tror ikke FAA hadde vaert saa imponert over det ... den ene albuet meg kontinuerlig hele veien til Chicago ... ughh ....

Hadde gledet meg til kanal 9 og Live ATC, men desverre var det ikke audiolyd i min seterad i det hele tatt ... grr ....

Skipperen holdt ord, og vi var paa gate 10 minutter foer min E-170 til IND skulle gaa. Var nesten foerstemann ut og satte ny olympisk rekord paa strekningen C29 - C7. Det holdt til eget sete nesten bakerst! Var flere enn meg som var sene, saa det viste seg at jeg godt kunne tatt det litt med ro.

Jungeljet'en var fin og lys meg graa skinnseter. Komfortabel, god hoeyde paa kabinen og store, fine baggage bins. Minnet mest om en liten og smal 737, slett ikke noe ueffent fly. Den tok av som en rakett og manoevrerte lett og ledig som en bizjet. Kun 30 minutters flytid, saa ingen servering av de to snertne Shuttle America-jentene.

Endelig fremme i Indy - ringte hotellet for aa faa shuttle, og etter 10 minutters venting i et par minusgrader (som foeltes HERLIG), kom krabaten med vogna. Hotellet er av suitell-typen og tilbyr gratis internett og frokost. Just what the doctor ordered!!

De neste tre dagene blir det forskjellig undervisning og resertifisering for GSC, iblandet 'sosialt samvaer'. Det betyr store mengder oel og 'krigshistorier' ....

Natta!

Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote