View Single Post
Old 20-02-2006, 23:04   #46
Hurum
ScanFlyer Molded

Default Replying to Topic 'Nye innstillinger'

Quote:
Originally posted by MD11

Quote:
Originally posted by Hurum

Quote:
Originally posted by MD11

Quote:
Originally posted by Hurum

Vil anta at det er stor kompetanse på selve programmeringsverktøyet siden en kan lese:

With agreements with 22 airlines including five of the world’s ten largest airlines, Carmen Software is currently used to plan over 23 per cent of the world’s airline crews.

problemet må vel derfor være som det også sies dårlig arbeid i å få programmet implementert. Med andre ord - dårlig planlegging.
Det er altså ikke crew og sykdom som er problemet, men planlegging fra SAS Braathens-ledelsen?!
Denne begrunnelsen har vel ikke SAS Braathens brukt så mye av idag...
Der sa du det: ELENDIG PLANLEGGING OG DÅRLIG UTNYTTING AV DE RESSURSER SOM ALLEREDE FINNES. Men denne problemstillingen kommer ( håper jeg ) ikke ut i media!
Hvorfor er en (les: MD11) så opptatt av at sannheten ikke kommer ut i media?
Må jo være utrolig lite motiverende for dem som jobber i SAS Braathens og er på jobb lange dager/netter, uten å bli brukt mye, og så lese i media at masse flighter er innstilt pga crewmangel etc, når sannheten er at det er programmeringen som er riv ruskende galt.
Dette føyer seg jo bare inn i rekken av dårlig planlegging av SAS Braathens.
Dette anser jeg som et stort internt problem og enkelte ting har ingenting i media å gjøre. En bedriftshemmelighet. Men det er min mening. Hva andre mener om den saken blir opp til de. Men selvsagt, SAS farer med bløff i media om dagen. Men som vi alle vet, media kan en ikke stole på i noen saker, det bekrefter jo denne saken meget godt....
OK - en får jo ha sine meninger selvsagt. Er enig med deg at dette er et stort internt problem, men selv synes jeg ikke at dette på død og liv må holdes vekke fra media som en bedriftshemmelighet.
Hurum is offline   Reply With Quote