Jeg synes prinsipielt det er ok med beskatning av dette. Følelsen min blir "fint så lenge det varte", men det er helt åpenbart en skattbar fordel. Det er liksom hevet over enhver tvil.
Derimot så er det andre ting som absolutt ikke burde vært beskattet. La oss si at jeg, som konsulent, tar med en kunde ut på en middag som koster mer enn 400:- per hode (og gud forby om kunden vil ha cognac til kaffeen) så kan man tørke seg i rompa med bilaget. Selv om middagen er med på å manifistere en stor ordre til et Norsk firma (en biff på Jensens Bøfhus m/vin og avec bikker lett grensen og er mildt sagt langt fra korrupsjon)... Ja, så må jeg skatte av det. Det er ikke lov å trekke fra. Noe som i mine øyne er helt sinnsykt.
Eller ta en "konferanse" der næringslivsledere fra samme bransje i flere land møtes for å bygge nettverk som er positivt for Norsk næringsliv. På denne konferansen er det ingen teit motivasjonspresentator og fagarrangment... Vel, så kan du tørke deg i rompa med bilagene. De er ikke fradragsberettigede.
Så skatt meg gjerne på privat bruk av bonuspoeng opptjent i tjeneste, selv om jeg ikke fatter hvordan de skal få det til, men fiks så noen av de andre idiotiske tingene.
COMMENT: Dette er en "slight P.U.I" da jeg har vært i en beryktet, snarere enn berømt, bar og drukket to GT. Kan hende jeg angrer imorgen tidlig men jeg tviler

(imorgen skal jeg skylle ned bilagene i do)
COMMENT 2: Om noen mener jeg har feil i påstandene mine ovenfor så rett gjerne dem til Skattevesenet.