Lurer på om det er noen smarte hoder her som har noen synspunkter på min problem stilling, eller om jeg er helt på "bærtur"
Skal fly:
SK1453(08:20)/9403(10:10)
OSL-
CPH-
VIE 27/3-2013. SK 1453 er kanselert og jeg er booket på SK 453(07:40) som går 40 min.tidligere. Det er dermed ikke noe problem å nå SK9403 i
CPH.
Mitt problem er som følger;jeg bor ikke i Oslo sentrum, har ikke noen buss som er inne i sentrum før 06:40, og kan dermed i prisippet nå flytog fra Oslo S kl 06:45, og vil da være på
OSL 07:03. En liten forsinkelse og jeg er F****. Alternativet er å ta en taxi til Oslo S som koster ca. 550, men da kan jeg like godt ta taxi hele veien.
Snakket med SK i dag på tlf. De tilbyr meg å booke om til en avgang som går direkte 13:55, men da rekker jeg ikke toget videre fra
VIE.(som jo ikke er Sk problem ,men..).
Jeg har funnet en reiserute via
FRA som passer meg perfekt,og jeg vil også rekke toget i
VIE. Dette er en codeshare med LH,
OSL-
FRA-
VIE SK 4755(09:35)/SK 3297(12:30).
Jeg legger dette frem for SK , og karen på kundesevice sjekker med supervisor og får beskjed at det kun er 24 timer før avreise at de booker om på andre *A, selv om det er codeshare. Men jeg kunne få full refusjon, det var ikke noe problem, og da kunne jeg jo bare booke meg en bill selv på nettet. Forstå det den som kan, jeg skjønner ikke hva de tenker på.
Har jeg noen case her? Det hører også med til historien at når denne reisen er utført vanker det
EBG, og det er en av grunnene til at jeg ikke tar refund og flyr med noen andre, som har ok pris den dagen. Trenger poengene.
Jeg var også freidig nok til å spørre om de kunne dekke en taxtameterbil for meg, men det fikk jeg blankt nei på.:-)
Så uansett hvordan jeg velger å gjøre det vil jeg komme ut med tap, jeg har bet.hele reisen med
SAS MC,men forsikringen slår først inn etter 1 times forsinkelser.
Noen som har et bra stalltips å komme med ?