Skal sjekke ut kilroy og lignende. Og om det finnes noe billige øyhoppemuligheter. Tror jeg gjør om litt på planene slik at det blir ca. 3 uker først i desember med reising. Og deretter 7-8 uker i Januar-Februar. Planen var orginalt å dra til New Zealand og Papua Ny Guinea de første 3 ukene (2 turer) også stillehavsøyene de 7-8 ukene etterpå. Men kan jo f.eks. ta Papua Ny Guinea + noen av øyene i nærheten første 3 ukene og dele opp perioden på 7-8 uker til en med Sydney som base og en med New Zealand som base.
Ideelt sett har jeg lyst til å gjøre som Basse-
HAU sier å kun reise på impuls. Bli noen dager ekstra på den øya hvis den er fin, slenge meg på en seiltur til en annen øy noen dager osv. Men hvis tilbudet er såpass dårlig som det virker er nok det litt risky. Kjipt hvis man ender opp på en øy i flere uker der eneste mulighet er å bestille en megadyr flybillett dagen før man reiser videre.
Grunnen til at jeg har valgt ut de landene jeg har er målet mitt om å besøke alle land i verden i løpet av livet. Blir nok meget mulig at jeg tar en tur til Fransk Polynesia ihvertfall. Bora Bora eller Fatu Hiva virker meget interessant.
Uansett takk for innspill, setter pris på det!