Quote:
Originally Posted by hanswest
Det har jeg egentlig ventet på lenge, at SAS skulle vurdere sin forretningsklasse på de europeiske rutene. SAS har jo sin "Economy Extra" som egentlig er et kjempebra produkt når man ser fordelene i forhold til prisen. Prishoppet opp til business kan sjelden forsvare at kaffen kommer i porselen i stedet for i plastikkopp. Når man er ute og flyr så er det jo helt klart at presset på plassene i business ikke akkurat er veldig stort.
http://www.standby.dk/sas-overvejer-...usiness-class/
|
Nei, det virker gjerne være ganske tomt i C.
Man kan jo endre litt på pris-strukturen, f.eks. at man fjerner business ombord, men billetter booket i business (C,D,J,Z) gir business innsjekk og lounge, samt blokkert nabosete. Jeg vil tro at kostnaden for å tilby business er temmelig høy, siden det blir servicekonsept nr 3 ombord.
Prisen opp til business kan være vesentlig lavere enn i dag, slik at noen likevel velger å betale for det for komforten sin skyld. For et par dager siden hadde en 321 jeg fløy med fra
CPH 6 rader i business og 0 passasjerer.
Et kjapt søk på
OSL-
MAD viser at business er 1500kr dyrere enn extra hver vei, noe som er 1000kr for mye for å gjøre det attraktivt (etter min mening)