View Single Post
Old 12-02-2013, 21:22   #18
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Howdy-hey!

Kjenner ikke ruta di, men min ekstremt utspekulerte problemøserhjerne kommer opp med et par mulige årsaker. Begge er ting jeg har opplevd selv, som hard core UUA'er.

1) At første leg i bookingen din ikke har utganspunkt i samme land som BAEC kontoen din er registrert i. Helt hypotetisk kan du ha gjort deg bruk av en routing LUX-LHR-LAX-HNL da denne er litt gunstig. Da vil ikke BA tillate deg å oppgradere online. Men ringer du skal det ikke være noe problem.

2) Routingen inneholder et AA-leg. F.eks OSL-LHR (BA) LHR-ORD (BA) ORD-IND (AA). Da sliter du oftest (men ikke alltid tror jeg) med upgrade online. Du må nå ringe.

3) Open Jaw bookinger - kan ikke oppgraderes online.

4) Du har hatt æ, ø, å i navnet og de har byttet dette i BAEC kontoen, mens de fremdeles står i bookingen. Ekstremt ultrahypotetisk, selvfølgelig. Denne har jeg ikke opplevd, men jeg har opplevd å lese på FT.

mvh
Fnatstadbråten
Tja jeg bor i Oslo og registrerte BAEC kontoen med norsk adresse osv. Flyr ut og inn på OSL.

Ingen AA legs, alt er plaint BA. Routinga er OSL-LHR-SAN-LHR-OSL, ikke spør hvorfor, det var greie WTP+ priser dit og jeg synes SAN er en fin by og fine muligheter for utflukter med kollektivtrafikk(Coaster og Pacific Surfliner). Ja jeg er en som tar meg litt rundt i USA kollektivt også selv om det mange steder er håpløst. Sånn er det når man ikke har lappen.

Æ, Ø og Å er borte vekke fra alt ser jeg nå så det skal være fikset opp i. Får satse på at jeg har mer flaks hos BA telefonen i morgen og at de er oppe og går.

Og nei det sier seg vel selv det ikke er noen open jaws her.

Last edited by Hypern; 12-02-2013 at 21:29.
Hypern is offline   Reply With Quote