Quote:
Originally Posted by Hypern
Da har jeg fått kjøpt Aviosene jeg trenger, men for noe dritt at BA telefonen er ute av drift for øyeblikket. Vil ha oppgradert nå. Får bare også en feilmelding når jeg prøver å oppgradere på BAs nettsider som ikke sier så mye "we have encountered a problem". Av og til kan man lure på om BAs IT er på nivå med SAS sin.
|
Howdy-hey!
Kjenner ikke ruta di, men min ekstremt utspekulerte problemøserhjerne kommer opp med et par mulige årsaker. Begge er ting jeg har opplevd selv, som hard core
UUA'er.
1) At første leg i bookingen din ikke har utganspunkt i samme land som BAEC kontoen din er registrert i. Helt hypotetisk kan du ha gjort deg bruk av en routing
LUX-
LHR-
LAX-
HNL da denne er litt gunstig. Da vil ikke BA tillate deg å oppgradere online. Men ringer du skal det ikke være noe problem.
2) Routingen inneholder et AA-leg. F.eks
OSL-
LHR (BA)
LHR-
ORD (BA)
ORD-
IND (AA). Da sliter du oftest (men ikke alltid tror jeg) med upgrade online. Du må nå ringe.
3) Open Jaw bookinger - kan ikke oppgraderes online.
4) Du har hatt æ, ø, å i navnet og de har byttet dette i BAEC kontoen, mens de fremdeles står i bookingen. Ekstremt ultrahypotetisk, selvfølgelig. Denne har jeg ikke opplevd, men jeg har opplevd å lese på FT.
mvh
Fnatstadbråten