Quote:
Originally Posted by robms
Bakgrunnen for at Krohn skulle starte Molde - Bergen var vel at SAS annonserte at de skulle legge ned denne ruten da de skulle fase ut sine Fokker 50. Det så derfor ut for at Molde - Bergen skulle bli lagt helt ned.
Etter at Krohn annonserte sin oppstart, så kom Widerøe på banen og tok over ruten fra SAS.
Mener å huske at det var noenlunde slik.
|
Nei, det er feil.
WF overtok produksjonen umiddelbart etter at SK la ned. Men WF hadde ikke nok materiell/crew til en tidlig avgang fra
MOL til
BGO. Dette hullet tettet Krohn igjen. Imidlertid ble det ikke noen suksess for Krohn da folk og bedrifter syns det var i overkant dyrt med 4-5000 kr for billetter tur retur. Da ventet de heller et par timer på WF og fløy for halve prisen og kapt nok det, eventuelt tok en overnatting på hotell og fortsatt kom billigere unna.
Ser at billigste billett for én veg mellom
AES og
TRD er kr 950,-
Spørs hvor mange det er av disse på hver flyvning. Så billig er det ikke her heller.