Hvis
SAS har funnet det beleilig ä bokföre konsoliderings-bidrag fra WF (mäl : redusere skatte-eksponering pä Konsern-basis) kan det vaere at regnskaps-teknisk er datterselskapets ärs-resultat blitt oppbläst kunstig - tilpyntet - for ä skape grunnlag til et "fetere" enn forsvarlig koncern-bidrag ... etter min mening er det flere mäter dette kan gjennomföres pä, hvorav čn kunne evtlt vaere ä ta i "beskjedent" med nedskrivnings-mulighetene som f.eks. flyene gir ... Her gjelder det arbitrasje mellom motstridende finansielle interesser. Someone antyder WF og
SAS er čn og samme, da den ene eies 100 % av den andre ? Jeg tror ikke medarbeiderene i WF og
SAS tatt individuelt er helt av samme oppfatning dvs WF-folk mener ä ha rett til ä bli betraktet som en ressurs (og dčt fortjener de absolutt !), mens uansett de risikerer ä bli trukket ned under vannet hvis
SAS synker, fordi deres fremtid festes med lenke ā 600 MNOK til utviklingen i
SAS ? Alternativet (i mitt eksempel) kunne evntlt ha vaert at WF istedenfor var eier av noen til en höyere grad nedskrevne fly - WF fär samme skatte-eksponering men ingen lenke fester WF lenger til
SAS !