Quote:
Originally Posted by Hickok
Betyr det at man nå må booke billett på 4-5 avganger for å kunne bruke en fleksibel billett som det den er ment som? I så fall er det jo veldig lite hensiktsmessig for SAS.
|
Forskjellen er at du må planlegge ut fra en halv time før flyavgang. Internett-, manuell og automat-innsjekk gir deg muligheten til å endre avgang før det tidspunktet.
Quote:
Originally Posted by The Ticketor
Det går å overføre pax også i Altéa, men det er nok mere tungvint enn i det gamle systemet.
|
Regnestykket er enkelt, vi har i snitt ca 10-15 min til rådighet for boarding og opptil 180 pax - det er god tid når alle er klare (fra 3-20 sek per passasjer). I
PACS tok det ca 15-30 sek å overføre en passasjer, da er det ikke noe spesielt problem å ta med 20-40 pax fra andre fly. I Altéa dobler og tripler du den tiden uten problemer.
Det har ikke kommet klart fra
SAS sentralt hva man ønsker, men det de har sagt er at innsjekk/endringer etter deadlines er ikke en del av produktet eller servicen man tilbyr.
Så om dette er noe mange ønsker så må man ta det opp med
SAS, for jeg tviler på at det blir noe man har planlagt å gjøre enklere. Da vil det bli et regnestykke i forhold til prisen Amadeus krever, kundene ønsker og er villig til å betale for, og i forhold til hva konkurrentene tilbyr.