Quote:
Originally Posted by Lamox
WF er vel pr i dag gangske så utnyttet, finsanskostnaden er det vel liten forskjell på, administrasjonen i det nye QI består av han loopende sjefen og et par til, og hvis du ser på hvilke ruter QI opererer for SAS i dag så ville det bety nyetablering i Danmark.
|
Hvis WF ikke har ledig kapasitet så er jeg enig. Det er nok riktig at leasing-/finanskostnader er nokså like, men min tanke var basert på at WF hadde finansiert opp flyene med sin andre aktivitet og dermed ikke trengte å dekke dette opp på disse ordningene. Det er imidlertid ikke en løsning på lang sikt.
Quote:
Det nye Cimber er slik jeg har forstått det gearet på å kun fly for SAS, med tilhørende minimale administrasjon, ingen salg, ingen marketing etc etc... Når alle ansatte i tillegg er nyansatt på ltr 0 på en allerede billig lønnsskala så har jeg ingen tro på at noe slikt vil skje.
|
Dette betyr nok at QI er godt posisjonert til å kapre en del av markedet til WF. Forutsetningen er at de får nok volum, slik at de får ned overhead per flytime.