Del 6,3 av Trip report - AA Amenity kit og menyer
Det var, i flg sidekvinnen, nye kit. Ikke vet jeg. Hun var forøvrig en liten pest og en plage for crewet... Men på en litt morsom måte.
Det var helt åpenbart at hun foretrakk British Airways, men at hun ikke hadde helt stålkontroll. Ganske ofte spurte hun crewet om "dette og hint" fordi "slik var det nemlig på BA". Nå kunne undertegnede avvist de fleste av disse påstandene, men det var mye morsommere å bare høre på.
En av de morsommere var om hun kunne få gummibjørner, for det hadde de alltid hos BA. Jauda.
Flight nr 9:
LAX-LHR
American Airlines 777-200
Flight AA136, sete 1J
First Class
Menyen var hvit og fin. Det var ikke Grandiosa der, hvilket egentlig var det jeg hadde mest lyst på. Heldigvis står det en og føner seg i ovnen akkurat nå. Nå pleier ikke det å være favorittføden altså. Men etter to uker på ovnsbakt hummer og lettsprengt høyfjellskanarifugl var jeg litt matlei. Da er ingenting som Grandis eller kølle i kano med stor Solo til.
Forsiden så imidlertid sånn ut:
Så var det det vanlige vaset om at mebyen var inspirert av world leading chefs og at vinlista var bla bla bla. Det er litt som når alle hoteller skriver at de har "en av byens beste barer i lobbyen". Selve menyen begynner derimot med startere og salater.
Deretter vanker hovedretter:
Til slutt er det altså desserter. Elefanten liker desserter:
Dikkelister
Hvitvin og bobler:
Rødsprit og Chase's Choice (det var den jeg valgte).
Til slutt var det annen form for sodavann og ildvann:
Som nevnt var lei litt matlei. Jeg var også litt alkohollei. Så det ble ikke så mye sampling av ting. Hadde det vært utreise ville jeg vært mye mer entusiastisk. Men generelt følte jeg at det var et høyt nivå på ting.
Amenity
Var ei rimelig stor balje til ting, mens innholdet var stort sett det samme som hos de andre. Det var flere tissues enn jeg har sett noe annet sted, men ellers mye det samme.
En litt nærmere titt avslører noe som kanskje er symptomatisk på vestens problemer... American (made in China).
Til nest sist lå det en fin sovepose til elgen Helge der.
Og så til aller sist en pysjamas.
Oppsummert; hva synes jeg om AA F?
Vel jeg synes det er bra jeg. Det minner litt om BA sin "Old First". Et annet og mer Amerikansk fargeskjema, som jeg ikke helt klarer å venne meg til. Men vennlig og bra service. Veldig gode seter å sove i. God pysjamas, deilige dyner og alt i alt en meget komfortabel tur. Terningkast 4,5 synes jeg er passende.
Har lest noen sure oppgulp rundt om som sier at AA F er som andre i C, også videre. Til det vil jeg bare dele ut en flathånd og rope "skjerpings". F er F, og AA fyller skoene. Ikke på nivå med de beste, men helt klart godkjent.
Så til slutt var det egentlig bare å taxe inn til gate i et forsiktig snødekket London og Terminal 3.
Det var en bra tur og vel verd poengene for upgrade.